FAQ - tryk på boksen og få svaret.


Hvis du modtager et produkt som er deffekt, bedes du sende dette retur til os og vedhæfte en kort beskrivelse af problemet. Vi vil herefter tage kontakt til dig. Du bedes vedlægge dit konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene for fragten direkte til din konto. Dette sker indenfor 7 dage.

Du har ret til at fortryde dit køb i følge Forbrugeraftaleloven, dog skal varen returneres til os senest 14 dage efter, at du har modtaget den. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Varerne skal endvidere være ubrugt og ubeskadiget og i original emballage. Dette skyldes, at en vare, der er taget i brug, ikke kan gensælges som ny, og dermed ikke længere er i væsentligt samme stand som ved leveringen. Manglende eller beskadiget original emballage, resulterer i, at din fortrydelsesret bortfalder. Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten og sender varen retur, skal du selv først betale for fragten. Vi sørger hurtigst muligt for at krediterer dit udlæg når vi har fået pakken retur.

Returadresse:
Fjordgade 8 
9000 Aalborg
Att.: Saving Lives

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os retten til at erstatte varer med en ny fremfor at udbetale købsbeløbet. 

Du kan betale med følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, American Express, VISA, VISA-Electron, Bankoverførsel, VIABILL og med EAN-nummer.

Betaler du med dit betalingskort hos os, er du altid sikret mod misbrug. Vi samarbejder med NETS/TELLER og Quickpays sikre krypteret server. Du indtaster her dine kortoplysninger og godkender ordren, hurtigt, let og enkelt.

Alle dine køb er selvfølgelig altid gebyrfri hos Saving Lives. Når du benytter kortbetaling hos os reserveres dit totale ordre beløb på dit betalingskort.

Vi trækker først beløbet når din ordre er afsendt fra vores lager, med mindre det er en bestillingsvarer fra udlandet. Vi skal nemlig selv betale forud til vores leverandør.

Køb nu - betal, når du vil
 - helt rente- og gebyrfrit

ViaBill giver dig mulighed for at købe varer nu og dele betalingen op i flere bidder. Helt og aldeles rentefrit. Hver måned betaler du som udgangspunkt et lavt minimumsbeløb. Men du kan til enhver tid vælge at betale et højere beløb – eller hele det samlede restbeløb.

  • Som standard betaler du en lille bid hver måned i 24 måneder.
  • Du kan vælge at betale mere i én eller flere måneder. Så bliver perioden selvfølgelig kortere.
  • Du kan også til enhver tid vælge at betale det fulde restbeløb.

Hvad koster det ?

Uanset hvad du vælger, betaler du ingen renter eller gebyrer. Hvad koster det?
 ViaBill koster som udgangspunkt ingenting. Når du handler i en webshop, ser du, hvad du som minimum skal betale pr. måned i 24 måneder. Betaler du til tiden, kommer du ikke til at betale mere, end du har købt varer for.

Hvordan foregår det? 


Når du har fundet alle dine varer på shoppen og lagt dem i indkøbskurven, går du til kassen. Blandt de øvrige betalingsformer vælger du ViaBill. Når dine varer afsendes, modtager du en faktura fra shoppen som kvittering og til brug i forbindelse med reklamationer eller returnering. Du modtager også en opkrævning fra ViaBill på den e-mail, som du har angivet i webshoppen.

ViaBill sørger for, at du undgår rykkere


Du kan gratis betale din opkrævning via din netbank. Hvis du vælger at undlade betaling af opkrævningen til tiden, er det helt okay. Bare rolig - du får ingen rykkere. Istedet tilmelder vi dig blot vorers betalingservice som koster kr. 39 pr. betaling. Du kan altid gratis via www.viabill.com/henvendelse afmelde dig denne service igen, og manuelt klare de enkelte betalinger i netbanken. Kun i tilfælde af, at vi ikke kan gennemføre en trækning på dit kort, vil du modtage rykkere og blive opkrævet rykkergebyrer i overensstemmelse med dansk rentelovgivning.

Det med småt

Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill kan foretage et kredittjek på dig. Du skal samtidig have godkendt vores standard handelsbetingelser, som vi linker til.


Hvem er ViaBill?


ViaBill er en dansk virksomhed, med hovedkontor i Aarhus C. ViaBill-koncernen er ejet af en række professionelle investeringsselskaber og det offentlige, herunder Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser, Capnova og NorthCap Partners. Du er velkommen til at læse mere på ViaBill.com.

Klarna faktura: Her får din virksomheden 14 dages rentefrit kredit

Klarna-Delbetaling: Fleksibel betaling fra 3-36 mdr. eller betal i dit eget tempo. Læs mere om Klarna her

Vi har hermed opridset Saving Lives betalingsbetingelser for Handel i vores webshop, så der ikke ligger grund for nogen som helst tvivl om, hvornår en given faktura eller kredit skal betales til os.

  • Kortbetaling:           Forfalder med det samme
  • Bankoverførsel:      Kunden bedes overføre pengene inden vi fremsende ordren.
  • SVEA-faktura:         Hvis du benytter SVEA kan du som virksomhed få 14 dages rentefri kredit.
  • SVEA-Delbetaling:  fra 3-24 mdr - gælder kun privatkunder ( minimumkøb: 1000 kr )

Offentlige myndigheder skal betale for varer og tjenesteydelser inden 14 dage efter modtagelse af fakturaen. Modtages fakturaen før leverancen gælder de 14 dage fra leverancetidspunktet.

Virksomheder skal som udgangspunkt betale deres regninger inden for 14 dage, medmindre parterne udtrykkeligt aftaler andet, og hvis det ikke er klart urimelig for kreditor. Det er dog muligt at lave en aftale med os omkring betalingsfrist på op til 30 dage. Dette forudsætter en samarbejdsaftale som aftales imellem køber og sælger.

Hvis du bestiller din ordre inden kl. 14 i hverdagene, bestræber vi os på at fremsende din ordre samme dag. Der tages forbehold for udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra under-leverandører.

Saving Lives leverer din ordre med den udbyder du selv har valgt. Vi samarbejder med DAO, GLS og Post Nord. Dette indebære nemlig altid sporing af forsendelsen og forsikring.

Du kan frit vælge om pakken skal fremsendes med eller uden omdeling. Du betaler kun fra 39 kr. pr. forsendelse, uanset ordrens størrelse uden omdeling og 49 kr. pr. forsendelse med omdeling. Alle erhvervspakker leveres altid med omdeling.

Leveringstid afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Leveringstid på lagervarer påregnes at være 1-3 dage afhængig af om det er op mod en weekend eller højtider. Hvis din ordre gennemføres i vores webshop inden kl. 13, fremsendes din ordre samme dag.

Alle pakker uden omdeling fremsendes via advisering fra post Danmark, DAO og GLS til nærmeste posthus. Du vil som kunde modtage en mail eller sms så snart posthuset har modtaget pakken.

Husk altid at medbringe ID-kort samt advisering så du altid kan få pakken udleveret på posthuset.

Sørg for altid at kontrollerer, at dine varer er ubrugt og ubeskadiget ved modtagelsen. Såfremt at du skulle være uheldig at modtage en vare som ikke svare til det bestilte eller varen er beskadiget, skal alle henvendelser ske dog senest indenfor 48 timer efter købet.

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma (Post Danmark). Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Med Saving Lives VIP- medlemskab får du som kunde mulighed for et medlemskab som fremover sikre dig masser af fordele. Konceptet er faktisk ret simpelt. Jo flere medlemmer vi er, jo større rabatter og bedre tilbud kan vi tilbyde alle vores VIP medlemmer.

  1. 15 % VIP-Rabat på alle vores produkter købt i webshoppen.
  2. Du modtager attraktive tilbud og nyheder før alle andre.
  3. Automatisk deltagelse i vores lodtrækninger samt konkurrencer
  4. Fri fragt på alle ordre over 400 DKK.
  5. VIP-medlemmer har adgang til special VIP-hotline på telefon -- -- -- -- . Telefonen har åbent mandag til torsdag fra 09-17 og fredag fra 09-16. Husk at have dit ordrenummer klar, når du kontakter support. Bemærk: Dette telefonnummer kan kun benyttes af VIP-medlemmer.

Du vil efter din tilmelding og betaling af dit nye VIP-rabat, modtage en bekræftelse pr. email. Du har som kunde desuden altid adgang til din ordrehistorik på SL via din konto.

Efterfølgende vil du modtage din unikke rabatkode til vores webshop samt hotline tlf-nummeret som du altid kan benytte i det givne tidsrum. Bemærk at dette telefonnummer kun kan benyttes af VIP kunder.

Du siger samtidig ja til, at vi tilmelder din email til vores VIP-nyhedsbrev som udsendes ca. 1 gang pr. uge. I nyhedsbrevet, vil du før alle andre, modtage gode og attraktiv tilbud, få et kig på vores kommende nye produkter som du får mulighed for at købe til VIP-pris. Du deltager samtidig automatisk i alle vores kommende konkurencer.

Til dit VIP-Abonementer knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du endnu ikke har taget dit rabatkode eller gavekort i brug inden for de 14 dage.