FAQ - tryk på boksen og få svaret.


Hvis du modtager et produkt som er deffekt, bedes du sende dette retur til os og vedhæfte en kort beskrivelse af problemet. Vi vil herefter tage kontakt til dig. Du bedes vedlægge dit konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene for fragten direkte til din konto. Dette sker indenfor 7 dage.

Du har ret til at fortryde dit køb i følge Forbrugeraftaleloven, dog skal varen returneres til os senest 14 dage efter, at du har modtaget den. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Varerne skal endvidere være ubrugt og ubeskadiget og i original emballage. Dette skyldes, at en vare, der er taget i brug, ikke kan gensælges som ny, og dermed ikke længere er i væsentligt samme stand som ved leveringen. Manglende eller beskadiget original emballage, resulterer i, at din fortrydelsesret bortfalder. Hvis du benytter dig af fortrydelsesretten og sender varen retur, skal du selv først betale for fragten. Vi sørger hurtigst muligt for at krediterer dit udlæg når vi har fået pakken retur.

Returadresse:
Dansk e-Logistik
Naverland 33-35
2600 Glostrup
Att.: Saving Lives

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os retten til at erstatte varer med en ny fremfor at udbetale købsbeløbet. - See more at: http://www.savinglives.dk/da/module/loffaq/views?process=view&cat=6#sthash.fLAZKBpa.dpuf

Du kan betale med følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, American Express, VISA, VISA-Electron, Bankoverførsel, PAII, VIABILL, Svea Webpay og med EAN-nummer.

Betaler du med dit betalingskort hos os, er du altid sikret mod misbrug. Vi samarbejder med NETS/TELLER og Quickpays sikre krypteret server. Du indtaster her dine kortoplysninger og godkender ordren, hurtigt, let og enkelt.

Alle dine køb er selvfølgelig altid gebyrfri hos Saving Lives. Når du benytter kortbetaling hos os reserveres dit totale ordre beløb på dit betalingskort.

Vi trækker først beløbet når din ordre er afsendt fra vores lager, med mindre det er en bestillingsvarer fra udlandet. Vi skal nemlig selv betale forud til vores leverandør.

Køb nu - betal, når du vil
 - helt rente- og gebyrfrit

ViaBill giver dig mulighed for at købe varer nu og dele betalingen op i flere bidder. Helt og aldeles rentefrit. Hver måned betaler du som udgangspunkt et lavt minimumsbeløb. Men du kan til enhver tid vælge at betale et højere beløb – eller hele det samlede restbeløb.

  • Som standard betaler du en lille bid hver måned i 24 måneder.
  • Du kan vælge at betale mere i én eller flere måneder. Så bliver perioden selvfølgelig kortere.
  • Du kan også til enhver tid vælge at betale det fulde restbeløb.

Hvad koster det ?

Uanset hvad du vælger, betaler du ingen renter eller gebyrer. Hvad koster det?
 ViaBill koster som udgangspunkt ingenting. Når du handler i en webshop, ser du, hvad du som minimum skal betale pr. måned i 24 måneder. Betaler du til tiden, kommer du ikke til at betale mere, end du har købt varer for.

Hvordan foregår det? 


Når du har fundet alle dine varer på shoppen og lagt dem i indkøbskurven, går du til kassen. Blandt de øvrige betalingsformer vælger du ViaBill. Når dine varer afsendes, modtager du en faktura fra shoppen som kvittering og til brug i forbindelse med reklamationer eller returnering. Du modtager også en opkrævning fra ViaBill på den e-mail, som du har angivet i webshoppen.

ViaBill sørger for, at du undgår rykkere


Du kan gratis betale din opkrævning via din netbank. Hvis du vælger at undlade betaling af opkrævningen til tiden, er det helt okay. Bare rolig - du får ingen rykkere. Istedet tilmelder vi dig blot vorers betalingservice som koster kr. 39 pr. betaling. Du kan altid gratis via www.viabill.com/henvendelse afmelde dig denne service igen, og manuelt klare de enkelte betalinger i netbanken. Kun i tilfælde af, at vi ikke kan gennemføre en trækning på dit kort, vil du modtage rykkere og blive opkrævet rykkergebyrer i overensstemmelse med dansk rentelovgivning.

Det med småt

Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill kan foretage et kredittjek på dig. Du skal samtidig have godkendt vores standard handelsbetingelser, som vi linker til.


Hvem er ViaBill?


ViaBill er en dansk virksomhed, med hovedkontor i Aarhus C. ViaBill-koncernen er ejet af en række professionelle investeringsselskaber og det offentlige, herunder Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser, Capnova og NorthCap Partners. Du er velkommen til at læse mere på ViaBill.com.

Delbetaling / Fakturakøb

Hos Saving Lives kan vi nu tilbyde dig at købe dine vare på faktura og for alle private delbetaling 3,6,12 mdr. Gennem vores samarbejdspartner Svea finans AB, har vi fået mulighed for denne betalingsmåde.Fordelene er mange ved køb på faktura!

OBS: Max kreditgrænse på delbetaling/faktura er 30.000kr

  1. Køb dine varer, få dem leveret uden at betale i starten og uden at tømme firmakontoen for kontanter.
  2. Du betaler først når du har modtaget dine varer.
  3. Er det sidst på måneden, og småt med pengene, så kan du vælge at købe på faktura, og betale senere.
  4. Er varen du vil bestille ikke på lager, kan du ligge bestillingen også sender vi varen med en faktura så snart den er på lager.
  5. Vi garanterer dig, at det er nemt, hurtigt og sikkert.

Alt du skal gøre er at vælge faktura betaling ved checkout, så let er det!

SveaWebPay Fakturakøb

I forbindelse med fakturakøb, altså køb hvor du, såfremt du kreditgodkendes, først skal betale 14 dage efter du modtager dine varer, samarbejder vi med SveaWebPay. SveaWebPay administreres af Svea Finans A/S.

For at kunne benytte SveaWebPay fakturakøb skal du som kunde oplyse dit CPR-nr. eller din virksomheds CVR-nr., således at Svea Finans A/S, i samarbejde med Debitor Registret A/S, kan indhente personoplysninger fra Det Centrale Personregister til brug for personidentifikation og efterfølgende kreditværdighedsundersøgelse. Indhentningen og behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at behandle dit ønske om at købe med 14 dages kredit.

Kreditvurderingen videregives ikke til udenforstående. Dine personoplysninger kan blive anvendt i forbindelse med informative og markedsføringsmæssige formål ved behov. For yderligere information om Svea Finans A/S persondatabehandling mm. se deres sikkerhedspolicy nedenfor i pkt. 2 og 3.

For at kunne benytte SveaWebPay fakturakøb er det bl.a. en forudsætning, at du eller din virksomhed ikke har nogen betalingsanmærkninger, og at dine varer skal leveres til din registrerede folkeregister- eller virksomhedsadresse. Den registrerede virksomhedsadresse omfatter kun den registrerede hovedadresse, og ikke tilknyttede P-numre. Yderligere skal du som privatperson naturligvis være fyldt 18 år.

Ved SveaWebPay fakturakøb overdrages samtlige fakturaer til Svea Finans A/S, der giver dig en kredittid på 14 dage inden betalingen skal forfalde. SveaWebPay fakturaer fremsendes separat efter at du har modtaget dine varer. Ved forsinket betaling påløber der rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker, samt renter i henhold til renteloven, pt. 8,55 % p.a. Ved udeblevet betaling sendes fakturaen til Inkasso. For yderligere information SveaWebPay fakturakøb og betingelserne herfor, se www.sveawebpay.dk/fakturakøb.

SveaWebPay Delbetaling, 3,6 eller 12 måneder.

Hvorfor betale idag når du kan udskyde betalingen uden rente? Vælg mellem 3,6 eller 12 måneder helt unden rente. Du betaler kun en oprettelsegebyr og en gebyr på 35 kr til Svea. Du kan også delbetale på 24 måneder eller 36 måneder (Der vil her tilgå rente på beløbet).

I forbindelse med delbetaling, altså køb hvor du som privatperson, såfremt du kreditgodkendes, selv vælger hvor meget du ønsker at betale pr. måned, samarbejder vi med SveaWebPay. SveaWebPay administreres af Svea Finans A/S.

SveaWebPay Delbetaling fungerer på den måde, at du selv vælger hvordan du ønsker at afdrage købssummen for dine varer. Du skal betale et fast månedligt beløb over et fastlagt antal måneder, afhængigt af hvilket delbetalingsalternativ du vælger. Når du har valgt delbetalingsalternativ, opnået kreditgodkendelse, gennemført delbetalingen og modtaget dine varer, da vil du efterfølgende modtage en skriftlig kontoaftale, som du skal underskrive og returnerer til Svea Finans A/S, der opretter en konto til dig.

For at kunne benytte SveaWebPay delbetaling må du som kunde oplyse dit CPR-nr. således at Svea Finans A/S, i samarbejde med Debitor Registret A/S, kan indhente personoplysninger fra Det Centrale Personregister til brug for personidentifikation og efterfølgende kreditværdighedsundersøgelse. Indhentningen og behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at behandle dit ønske om at købe med den valgte kredit. Kreditvurderingen videregives ikke til udenforstående. Dine personoplysninger kan blive anvendt i forbindelse med informative og markedsføringsmæssige forhold ved behov For yderligere information om Svea Finans A/S’s persondatabehandling mm. se deres sikkerhedspolicy nedenfor i pkt. 2 og 3.

For at kunne benytte SveaWebPay delbetaling er det bl.a. en forudsætning, at du ikke har nogen betalingsanmærkninger, at dine varer skal leveres til din registrerede folkeregisteradresse, og at du er fyldt 18 år.

Ved SveaWebPay delbetaling overtager Svea Finans A/S din fordring fra os, hvorfor alle dine fremtidige månedlige delbetalinger skal indbetales til Svea Finans A/S. Ved forsinket betaling fakturerer Svea Finans A/S et rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker, samt renter i henhold til renteloven, pt. 8,55 % p.a., og ved fortsat udeblevet betaling sendes hele kontosaldoen til Inkasso. For yderligere information om SveaWebPay delbetaling og betingelserne herfor, sewww.sveawebpay.dk/delbetaling. 2. Personoplysninger

Svea Finans A/S, Torvestrædet 3, 3450 Allerød, er persondataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som du som kunde opgiver til os ved køb via Internettet, hos de webshops som anvender SveaWebPay til fakturakøb eller delbetaling.

Ved at angive dit CPR-nr. i forbindelse med et køb samtykker du til, at Svea Finans A/S lagrer og videregiver oplysning om dit CPR-nr. til vores kreditoplysningsbureau samarbejdspartner Debitor Registret A/S, Vester Søgade 10, 1., 1601 København V, i forbindelse med indhentning af personoplysninger fra Det Centrale Personregister til brug for personidentifikation og efterfølgende kreditværdighedsundersøgelse. Registreringen og håndteringen af dine personoplysninger sker i henhold til Persondatalovens bestemmelser (LOV nr. 429 af 31/05/2000) og hvad fremgår af denne information.

Dine personoplysninger behandles af Svea Finans A/S i forbindelse med administrationen af fakturering, betalingsregistrering, kunderelationen i almindelighed, samt til informations- og markedsføringsmæssige formål ved behov. Dine personoplysninger kan også videregives til, og behandles af, den tilknyttede webshop, som du har gennemført dit køb hos, i forbindelse med aktiviteter relateret til vareforsendelse og salgshåndtering. Ellers behandler Svea Finans A/S dine persondata på en sådan måde, at ingen uvedkommende kan få adgang hertil

Du kan ved at skrive til Svea Finans A/S, Torvestrædet 3, 3450 Allerød, begære dine registrerede personoplysninger ændret eller fjernet. Som kunde hos Svea Finans A/S har du også, en gang om året, ret til at få information om hvordan dine persondataoplysninger anvendes, ved at rette skriftlig henvendelse herom til ovenstående adresse.

Om SveaWebPay

SveaWebPay er en del af Svea Ekonomi som blev grundlagt i 1981 i Sverige. Svea Ekonomi har arbejdet med betalingsløsninger siden 1987, og har siden 2007 tilbudt WebPay.

Svea har i mere end 30 år beskæftiget sig med fakturaadministration og finansiering (herunder delbetaling og faktura), og er en af Sveriges største virksomheder på området.

SveaWebPay tilbyder betalingstjenester som gør det enklere for dig der har en webshop. Vi har både store og små kunder indenfor alle brancher, og vores systemer er meget fleksible, således at vi kan tilgodese de fleste behov. Svea har selv udviklet sine WebPay systemer, og vores udviklingsafdeling i Sverige holder alt opdateret, og skaber nye funktioner når behovet opstår.

Svea har som koncern over 6000 kunder, en omsætning på 1068 mio. SEK, 645 ansatte og kontorer i otte lande (i 2010). På vores danske kontor sidder 25 medarbejdere.

Vi har hermed opridset Saving Lives betalingsbetingelser for Handel i vores webshop, så der ikke ligger grund for nogen som helst tvivl om, hvornår en given faktura eller kredit skal betales til os.

  • Kortbetaling:           Forfalder med det samme
  • Bankoverførsel:      Kunden bedes overføre pengene inden vi fremsende ordren.
  • SVEA-faktura:         Hvis du benytter SVEA kan du som virksomhed få 14 dages rentefri kredit.
  • SVEA-Delbetaling:  fra 3-24 mdr - gælder kun privatkunder ( minimumkøb: 1000 kr )

Offentlige myndigheder skal betale for varer og tjenesteydelser inden 14 dage efter modtagelse af fakturaen. Modtages fakturaen før leverancen gælder de 14 dage fra leverancetidspunktet.

Virksomheder skal som udgangspunkt betale deres regninger inden for 14 dage, medmindre parterne udtrykkeligt aftaler andet, og hvis det ikke er klart urimelig for kreditor. Det er dog muligt at lave en aftale med os omkring betalingsfrist på op til 30 dage. Dette forudsætter en samarbejdsaftale som aftales imellem køber og sælger.

Slip for plastikkortet, når du handler på nettet. Med Paii kan du bruge din mobil til at betale online og i apps - nemt, hurtigt og sikkert. Du kan betale via SMS, uden det går over din eller din arbejdsgivers telefonregning. Og du kan også overføre penge til andre, helt op til 7500 kr. pr. transaktion.Læs mere Klik her.

Hvis du bestiller din ordre inden kl. 13 i hverdagene, bestræber vi os på at fremsende din ordre samme dag. Der tages forbehold for udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra under-leverandører.

Saving Lives leverer altid din ordre med Post Danmark. Dette indebære nemlig altid sporing af forsendelsen og forsikring.

Du kan frit vælge om pakken skal fremsendes med eller uden omdeling. Du betaler kun 39 kr. pr. forsendelse, uanset ordrens størrelse uden omdeling og 49 kr. pr. forsendelse med omdeling. Alle erhvervspakker leveres altid med omdeling.

Leveringstid afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Leveringstid på lagervarer påregnes at være 1-3 dage afhængig af om det er op mod en weekend eller højtider. Hvis din ordre gennemføres i vores webshop inden kl. 13, fremsendes din ordre samme dag.

Alle pakker uden omdeling fremsendes via advisering fra post Danmark til nærmeste posthus. Du vil som kunde modtage en mail eller sms så snart posthuset har modtaget pakken.Husk altid at medbringe ID-kort så du altid kan få pakken udleveret på posthuset.

Sørg for altid at kontrollerer, at dine varer er ubrugt og ubeskadiget ved modtagelsen. Såfremt at du skulle være uheldig at modtage en vare som ikke svare til det bestilte eller varen er beskadiget, skal alle henvendelser ske dog senest indenfor 48 timer efter købet.

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma (Post Danmark). Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Med Saving Lives VIP- medlemskab får du som kunde mulighed for et medlemskab som fremover sikre dig masser af fordele. Konceptet er faktisk ret simpelt. Jo flere medlemmer vi er, jo større rabatter og bedre tilbud kan vi tilbyde alle vores VIP medlemmer.

  1. 15 % VIP-Rabat på alle vores produkter købt i webshoppen.
  2. Du modtager attraktive tilbud og nyheder før alle andre.
  3. Automatisk deltagelse i vores lodtrækninger samt konkurrencer
  4. Fri fragt på alle ordre over 400 DKK.
  5. VIP-medlemmer har adgang til special VIP-hotline på telefon -- -- -- -- . Telefonen har åbent mandag til torsdag fra 09-17 og fredag fra 09-16. Husk at have dit ordrenummer klar, når du kontakter support. Bemærk: Dette telefonnummer kan kun benyttes af VIP-medlemmer.

Du vil efter din tilmelding og betaling af dit nye VIP-rabat, modtage en bekræftelse pr. email. Du har som kunde desuden altid adgang til din ordrehistorik på SL via din konto.

Efterfølgende vil du modtage din unikke rabatkode til vores webshop samt hotline tlf-nummeret som du altid kan benytte i det givne tidsrum. Bemærk at dette telefonnummer kun kan benyttes af VIP kunder.

Du siger samtidig ja til, at vi tilmelder din email til vores VIP-nyhedsbrev som udsendes ca. 1 gang pr. uge. I nyhedsbrevet, vil du før alle andre, modtage gode og attraktiv tilbud, få et kig på vores kommende nye produkter som du får mulighed for at købe til VIP-pris. Du deltager samtidig automatisk i alle vores kommende konkurencer.

Til dit VIP-Abonementer knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du endnu ikke har taget dit rabatkode eller gavekort i brug inden for de 14 dage.